Tehát folytatódjon a sorakozó. Mi az amitől finn a finn, és mitől válhatok én is azzá? Vagy esetleg már az is vagyok ?!

5. A napi kávéfogyasztásod hat bögre...
De amennyi koffein abban a hat bögrében van, annyi erőből akár egy féllel is ihatnál.

Én szeretem a kávét, de ez a lötty, amit a finnek kávé címen isznak, finoman szólva is borzalmas. És tényleg nem sok köze van a kávéhoz. Bár itt a csendes Monarchia-negyedben a teát és a cikóriakávét preferálják. Én vagyok az egyetlen, aki néha igazi koffeint is magába eged, persze csak sátoros ünnepeken. Amúgy a finnek tényleg állandó jelleggel kávéznak, annyira, hogy a metrókon is szoktak kávéárus fiúk (mint Andersen kis gyufaárus lánya, csak ezeknek be van lőve a sérójuk, és nem mászkálnak mezítláb) sétálgatni, kampány idején ingyen toll helyett az ingyen kávé itt sokkal népszerűbb, a és a legkisebb, legeldugottabb újságosbódéban is lehet kávét vásárolni. Ez már-már függőség, pont olyan, mint amit a játékgépek iránt éreznek, de az viszont tényleg beteges. (A boltokban a kasszától két lépés és a "félkarú rabló" nem csak a visszajáró pénzüket nyeli el...)

6. Tudod, hogy a „vallási ünnep” kifejezés valójában azt jelenti, hogy „rúgjunk be!”
Hát az tény, hogy ha ünnepnap van a finnek eléggé szomjas kedvükre kerekednek. Mikor Julis itt volt, épp egy olyan ünnepet ültek, ami kivételesen nem hétvégére volt kitolva. Ugyanis a finnek a lehető legtöbb ünnepüket hétvégére tolják, ott ünneplik. Legjobb tudomásom szerint kettő ünnep van, ami esetleg hosszú hétvégét eredményezhet, persze, csak ha valaki kiveszi szabadságnak a kiegészítő napot. Ez a december hatodikai függetlenségi napjuk, Itsäneisyyspäivä, és a mennybemenetel, vagy áldozó csütörtök, nevén nevezve: Helatorstai. Mikor a hugicám itt volt éppen ez utóbbit ülték. A város nagyon üres volt, mert rengetegen mennek ilyenkor a mökkijükbe, a maradék nagy része viszont marad a cityben, és néhányuk képes már délelőtt 11-kor a villamoson bűzleni a piától, és hangosan megvitatni, hogy minek is van ma az ünnepe: szó szerint idézem: "de most komolyan ma 2000 éve, hogy Jézus felugrott a mennybe! De komolyan a mennybe, felugrott!!!" (a mondat egymás után legalább tizenötször hangzott el két megálló alatt.)
Amúgy van még egy esemény, nem igazi ünnep, de ők annak élik meg: A hoki világkupa. Ez mindennél fontosabb sportesemény, ilyenkor véresen komolyan szurkolnak, és isznak örömükben vagy bánatukban, de ez mindegy.

8. Ízlik neked a salmiakki
Itt a cikk írói kifejezetten egy likőrre gondolnak, de ezt én még nem kóstoltam, bár azt hiszem nincs az a pénz amiért innék belőle. Én személy szerint ki nem állhatom a medvecukrot. Sajna ez van. Ízlések és pofonok. De a finnek nagyon szeretik. Kettő féle van: lakritsi és salmiakki. A lakritsi könnyedebb, kevésbé erős ízű, Porvooban ettem is olyan csokit, amiben volt, és egészen ehető volt, na de a másik... Én örülök, hogy a Túró Rudin, Tibi csokin, Piros mogyoróson nőttem fel, és emiatt a finneket sajnálom is kicsit, hogy kimaradtak belőle, és be kell érniük a salmiakkival.

9. Te is úgy érzed, hogy 80 fok a szaunában még hűvös, de kint a 20 már elviselhetetlenül forró
Hát bevallom néha így van, de ezt csak nagy titokban. Ugyanis a klíma, a környezet az káprázatos itt. A legjobb az, hogy most augusztus végére végre kellemes nyár van. Igazi száraz, meleg idő, nem forróság, csak 20-22 fok, de nem fülledt. Itt ha nedves az idő, akkor esik az eső, de amúgy száraz légjárás a jellemző. Bár ami igaz az igaz, a finnek nehezen viselik a 'hőséget', mert ha 17 fok felett van a higanyszál, akkor máris a trópusokon vagyunk. Ennek következtében viszont még októberben az 5 fokban is láttam 'rövid nadrág - póló - strandpapucs' jeligére felöltözött fiúkat. Tévedés ne essék a trendi baseball satyi elmaradhatatlan kellék! Ergo sapka az van rajtuk. (Lásd 3. pont)

süti beállítások módosítása