Tavasz akar lenni

2012.03.30. 09:41

Olvad a hó, tavasz akar lenni. Szól a dal és szépen szól. Március végére ide északra is eljutott ez a vágy, és kezd olvadni a tenger, a hó, a tengernyi hó. Ami persze nem jelenti azt, hogy havat hozó felhők nem jönnek, mert dehogyisnem... mindig erre csámborog egy kettő, csak nem maradnak olyan sokáig. Azért még a fehér foltok vannak többen a földön, de ilyen locspocs időben jól használhatom az új szerzeményem a kumpisaappaat-ot. (igen ez a gyönyörű szó a gumicsizma megnevezésére használ)

Na de ezen a szép napon az időjárás jelentés után térjünk a tárgyra:

Nyt menen yliopistoon, koska minulla on suomen kurssi (2A). Kurssi on hyvä, opettaja myös. Kursilla minä opiskelen suomea. Se on mielenkiintoinen kieli, ei ole helppo, mutta minä pidän opiskelemiesesta. Kursilla ovat monta opiskelijat. Minulla on ystävätär. Hän on kotoisin Lattviasta. Hänen nimi on Laima. Kun kurssi loppuu, menen Laiman kanssa Rautatieasemalle. Tuolla on metroasema myös. Tulen metrolla kotiin. Kotona laitan ruokaa, sitten syön tätä. Ja luen vähän kirjaa. (luen nyt saksalaista kirjaa) Sitten menen bussilla Atillalle. Atilla on kiltti poika. Minä menen Atillan kanssa Aaposta (se on päiväkoti) kotiin. Atillan perhe asuu Tammisalossa, kauniissa talossa. Kotona me syömme ja leikimme. Kun Atillan äiti tule kotiin, minä menen Myllypuroon myös kotiin. (Se oli minun päivä, se oli minun helppo päivä.)

Terveisiä Unkariin! Menen sunnuntaina huomenna unkarilaiseen kotiin!!!

moi-moi

A helyes megfejtőknek gratulálok, az első helyes megfejtés (bárhonnan) jutalomban részesül! =) 

süti beállítások módosítása