Kevät van

2012.04.29. 22:03

 Vagyis tavasz van végre. Már nyílnak a völgyben a kerti virágok. Sokat kellett rá várni, mert mikor húsvét után visszatértem, még nem átallott a finn kevättalvinak, vagyis a tavasztélnek havazni. Nem egészen értettem, hogy április közepén mégis csak hogyan veszi ehhez a bátorságot, majd eszméltem, hogy igaz én itt idegen vagyok, így aztán nem szóltam egy szót sem, csak vártam. Ennek következtében a melegség (máma 13 fok volt) május előestéire érkezett meg.

Én meg közben készültem fogadni eme szépséges időt, méghozzá azzal, hogy életem legszebb operaélményében részesülhettem,. Egyrészt azért mert Debussy zseniális zeneszerző, másrészt viszont mert a rendezés, a színpadi technika, a karmester (akit van szerencsém személyesen is ismerni), a zenekar, az énekesek, egyszóval minden zseniális volt. A néző-hallgató egyszerre egy mágikus világan találta magát, ahonnan három óra hosszat nem tudott szabadulni.  Operáról jut eszembe, aki azt hiszi, hogy az esti programok a lenyugvó napnál kezdődnek, tájékoztatásul közlöm, hogy itt fél tizenegykor is még szürkület van (erős sötét már a keleti égbolt, de nyugatról még mindig fényes sziluett alkotó a helyzet), nekem ez nagyon vicces, furcsa élmény. Elvesztem az időérzékem.

A finn tanulás végstádiumába is eljutottam közben, már csak a vizsga van hátra a második kurzusból, kicsit izgulok, de még van két napom egy csomó szó és nyelvtani anyag átnézésére és emlékezetembe vésésére, a szótáramban nincs olyan, hogy lehetetlen, bár lehet, hogy a szótár hiányos... =)

És még egy szót az itteni fitt és sportos életemről: a reggeli futások igazán üdítőek, bár azért az vicces, hogy az első két alkalommal még a talpon maradásért kellett küzdenem. Na nem azért mert nem bírtam, hanem, mert a pályám helyenként még jeges. Ez szerencsére már megoldódott, most már csak hó és sár képezik az átugrandó gátakat. Amúgy az élet remek. Ez pedig egy unalmas bejegyzés, ez van. Bocs.

Ja és a két helyes megfejtő (Gratulálok, remekül használjátok a google-fordítót!) jutalma nem marad el, csak eléggé lassan viszem haza. Talán ősszel megkapjátok. Na jó nyár végén. =)

süti beállítások módosítása