A strandon az is jó, hogy...

2012.03.08. 20:09

...van még sok gyerek, és van ott jég meg hó, és szánkózni lehet...

Hát igen, mert ugye amikor felhő nem jár fenn az égen, és hétágra süt a nap, olyankor az embernek kedve szottyan lesétálni a strandra, és ott sétálni egyet a (fagyott) vízen. Mert ugye már egy ideje mínuszok vannak, volt némi felmelegedés, így mostanság nappal -10 és -5 fok között mozog a hőmérséklet benn a városközpontban. Így aztán, ahol én tanyázom, és a gyerekekre vigyázok, ott mindig egy 7-8 fokkal hidegebb van. Így ma fogtam magam, és nagy bátran lesétáltam a strandra.

Már a séta eleve egy kihívás volt, mert, egy nap a múlt héten az időjárás bájos havas esővel lepett meg minket, minek következményeként a hideg kellemesen vastag jégpáncélt alkotott a járdára. Ami egyrészt baromira csúszna, még akkor is ha látnád, hogy hová lépsz, de ez sajnos nincsen így, mert ugye annyira süt a nap, hogy a hó és a jég azt játssza, hogy csillogó gyémántnak öltözött farsangon. Így a szikrázó fény kiégeti a retinádat, egyben könnyeket csal a szemedbe, és te csak imádkozhatsz azért, hogy semmidet ne törd össze, míg leérsz a strandra. (Ami amúgy tök közel van, nincs 500 méter.)

De sikeresen lejutottam, és tényleg "van még sok gyerek, és szánkózni lehet", legalábbis ilyenkor télen. Én is kisétáltam a kikötőbe, ahol nyáron normálisan a hajók csilingelnek a hullámokon, de most nem. Most én mászkáltam azokon a nevezetes, de befagyott hullámokon. A legjobb, át lehet sétálni a szemben lévő strandra, ami most is működik. Mert a finnek lékfürdőznek. Vagyis kimennek, levetkőznek, csobbannak, megtörölköznek és visszaöltöznek. Csak úgy mondom, hogy ez nem szauna utáni csobbanás, hanem csak úgy hideg vízben fürdés. Brrrrr...

Ezt nem próbálom ki. De a séta nagyon szuper volt. =)

süti beállítások módosítása