Sok időm van, sok a fecsegés

2012.02.05. 12:28

Beteg vagyok, nem mehetek a gyerekekhez, kötelező pihenőkúrán vagyok, túl sok időm van. Így aztán neki fogok látni mesélni. Teljesen értelmetlen dolgokról is, mivel, nem nagyon voltam kint az utóbbi két napban, többek között azért is, mert ma reggel 8-kor -27°C volt a hőmérséklet, ami 10 órára -23°-ra csökkent, azóta stagnál. Csinos kis papír zsebkendő halom gyűlik a jobb kezemnél, az ablakom teljesen jégvirágos, át nem látsz ezen a csillogó virágmezőn, és ha kinyitom szellőzetetésre, akkor a minimum 40° különbség kint és bent között nyári hortobágyi reakciókat - azaz vibráló levegőt - idéz elő, és melengeti szívemet.

Na de addig is elmesélem, hogy itt mi történik a világban, mert az egy dolog, hogy hideg van. Egy másik, hogy ma van a Presidenttivaali második fordulója. Ma kiderül, hogy nagyon liberális, vagy nem olyan nagyon liberális lesz Finnország új elnöke. Szegény finnek, eléggé nemzetközi, liberális társadalomban élnek. Nem egészen tudom, hova rakni őket. Szerintem fontos lenne, hogy némi konzervatív irányvonalak is legyenek az országuk irányításában. Az egyik jelölt például, akire szavazni lehet a finn társadalomnak egy igazán kicsi, néhány ezrelékének érdekeit képviseli azzal, hogy férfi létére a férfiakat szereti, de ő a zöld liberális párt jelöltje, így egész sokan szeretnék, hogy ő legyen. Bár valószínűleg nem ő lesz, és én nekem nem biztos, hogy finn belpolitikával kellene foglalkoznom, de ők is foglalatoskodnak, a mi, magyar belpolitikánkkal, és, hát nem vagyok elragadtatva attól, amilyen képet a televízió vagy az írásbeli sajtó - egy cseppet egyoldalúan - kis hazánkról fest. Véleményem szerint a liberális javaslatok is lehetnek jók, de csak javaslatokkal nem megyünk semmire. Szükség van tényekre, értékekre, amiket az ember mindig elfogad. Na ennyit a választásról és politikáról.

Nagy szerencsémre nem csak komolykodni szoktam =), az én szeretett öcsikém meg pláne nem. Petya ezúton is ezer köszönet a vidám délelőttért, amikor is újra felfedeztem, hogy mekkora hülyeségekre lehet bukkanni az interneten. Aki nem tudja mi az a Darwin-díj (keserű humor) vagy Ignobel-díj (teljesen idiótáknak teljesen felesleges dolgok fel/kitalálásáért járó teljesen felesleges díj), szóval aki ezeket nem ismeri, de kedve van némi kuncogáshoz, annak egy kis ízelítő:

"Ignobel-díj 2007
Kategória: Nyelvészet 
Díjazottak: Juan Manuel Toro, Josep B. Trobalon, Nuria Sebastian-Galles 
A díj indoklása: Annak megállapításáért, hogy a patkányok képtelenek különbséget tenni a visszafelé beszélt holland és a visszafelé beszélt japán nyelv között."

És ha újra nekilátok a kinti világ felfedezésének, hatványozottan kevesebb zsebkendővel, akkor írok újra =)

süti beállítások módosítása