Vala Kalevala

2012.02.28. 21:15

Máma vala Kalevala nap. Ez a finn kultúra napja, és aki nem tudja mi az a Kalevala, Vejnemöjnen, Sampo ... az nézzen utána ha akar, mert én itt nem fogok a részletekbe bocsátkozni. Csak gondoltam érdemes tudni, hogy nekik ma van a kultúramegőrzés nap. 

Ebből a kultúrnapból amúgy nem sokat érzékeltünk és láttunk, mivel olyan fergeteges hóvihar volt egész nap, hogy csak lefelé néztem a kapucnimon keresztül. A vizes hónál csak egy rosszabb van az el nem takarított, frissen esett 25 cm. Négyszer annyi idő volt eljutni a buszmegállóba, na de odaértünk. 

Száműzetésem szép napjai amúgy igen vidáman telnek múlnak. A kisfiú élvezi, hogy reggel is eggyel több emberből áll a közönség, akinek parádézhat és/vagy parancsolgathat. És igen szeretett középső öcsémnek teljes mértékben igazat adok a "Herr gnädige Baron" megszólítás tökéletesen megállja a helyét. Igen találó, sőt. Elsütöttem, nagyra értékelték. 

A parkettázás alatt újabb operalátogatáson voltam, megint Puccini volt a tétel, megint egy olyan darab, amiről még csak nem is hallottam. La fanciulla del West. Ez szó szerint egy westernopera. Soha nem gondoltam, hogy ilyesmi egyáltalán létezik, de létezik. Olyan mint egy lassú western, de operához képest igen cselekménydús. Van benne árulás rabló szerencsejáték (főleg póker) whisky cigaretta aranyláz Mexikó Ramerrez (majdnem P. Ramirez BANG!!!) akasztás nő (összesen 1 db, meg a szolgálólánya) aranybánya scheriffo. Szóval minden ami egy jó westernhez kell. A zene nagyon gyönyörű, szépséges, Puccini értette a dolgát. A díszlet, a jelmezek nagyon jók voltak (életemben nem láttam még ennyi fura-vicces kalpagot és fejfedőt egy darabban). A rendezés is tetszett, semmi különös de azért jó. Vártam, hogy lesz majd valami nagy morális dráma a végén, de ez elmaradt, annyi volt, hogy a nő szerelmét, aki majdnem kirabolta de mégsem, végül a nő kérésére a maradék 28 férfiszereplő mégsem akasztja fel. Elmennek Kaliforniából ketten, Itt a vége fuss el véle. Én az elején nagyon nevettem, mert a cowboykalap és az áriák együtt eleinte igen bizarr hatást nyújtottak, de 25 perc után megszoktam. (A maradék 3 órát már teljesen operahangulatban néztem végig.)

Szóval csak hogy tudjátok, ilyen is van. Aki nem hiszi járjon utána.

süti beállítások módosítása